X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

ژاله

ریلکسیشن (relaxation)

دوستی این پیغام  رو گذاشتند:



سلام اقای دکتر  مدتی است که رگهای سرم درد  میگیرد یعنی سوزش رگهای سر یا بهتر است بگویم سوزن سوزن میشود وگر نه اصلا سرم دردنمیکند مراجعه کردم به پزشک گفته استرس ومربوط میشود به فعالیتهای  روزانه ودانشجو ومتاهل ودارای دو فرزند هستم و حتما باید نمره ی کامل بگیرم در درس  ونگران هستم که سرم دچار بیماری خاصی شده و هر چه به پزشک گفتم یک س تی اسکن بگیرم قبول نکرد و میگویید فقط استرس است خواهشمندم که مرا راهنمایی کنید  متشکرم


دوست عزیز بنده دکتر نیستم و نمی تونم در این زمینه راهنمائی کنم  دوستان دیگری به اشتباه فکر کردند این وبلاگ دکتر تورج زرگر هست بنده فقط مطالبشون رو به اشتراک گذاشتم،اگر دکترتان اینطور تشخیص دادن حتما مشکلی ندارید برای اطمینان خاطر خودتان می توانید به دکتری دیگر (متخصص مغز و اعصاب) مراجعه کنید .

اما در صورتی که مشکلتان مربوط به استرس باشد با ریلکسیشن می توانید این مشکل را براحتی از بین ببرید .


آموزش ریلکسیشن


قبل از شروع بهتر است لباسی بپوشید که بسیار راحت باشد .

در محیطی آرام تمرین را انجام دهید.

طی تمرین تمام افکار مزاحم را کنار بگذارید و فقط به تمرین فکر کنید.

صبح،ظهر،شب این تمرین را انجام دهید.

بیشتر بیماری های جسمی علت روحی و روانی دارند پس این تمرین کمک زیادی به شما خواهد کرد.

به پشت دراز بکشید دستهایتان را کنارتان قرار دهید.



بدنتان را کاملا شل کنید( آزاد و راحت)

در ابتدا ده نفس عمیق بکشید (روش صحیح تنفس: به هیچ عنوان از راه دهان نفس نکشید از راه بینی خیلی ارام اکسیژن را وارد بدن کرده شکمتان پر می شود تا 5 بشمارید سپس از راه بینی خارج کنید شکم خالی می شود)


بعد از ده تنفس عمیق ، منقبض کردن و شل کردن عضلات بدن را شروع می کنیم .

ابتدا روی عضلات کف پا تمرکز کنید . در این مرحله دستها را مشت کرده و تمام عضلات بدن بخصوص عضلات کف پا را محکم فشار دهید و تا سه بشمارید سپس شل کنید، دستها آزاد و بدن را رها کنید و به خودتان بگویید: آرام   آرام    آرام باش.

مرحله کف پا را دوبار انجام دهید.

پس از آن عضلات ساق پا،ران، شکم، دستها ،قفسه سینه و گردن را به همین شکل انجام دهید.