بیزی

زندگی آب روانیست روان می گذرد آنچه تدبیر منو توست همان می گذرد

بیزی

زندگی آب روانیست روان می گذرد آنچه تدبیر منو توست همان می گذرد

چه اسمی برای فرزندمان انتخاب کنیم؟


 

مسئله مهمی که ک*سی به آن توجه نمی کند و کمک زیادی به از بین رفتن فرهنگ فارسی می کند انتخاب نام های غیر پارسی است. در فرهنگ امروزه متاسفانه جا افتاده است که اسم های امامان و پیامبران (اسلام) را برای فرزندان انتخاب می کنند و اعتقاد دارند انتخاب نام امامان و پیامران مبارک است. اگر عاقلانه فکر کنید می بینید جز خرافات چیزی نیست! آیا هر ک*س نامش محمد بوده پاک شده؟ و جرمی نکرده است؟ شما با این کار جز از بین بردن اصالت ایرانی کاره دیگری نمی کنید.جدیدا اسمهای ترکیبی هم انتخاب می کنند که شرم آور و ننگین است چون نه تناسب معنایی دارد نه زیبایی .همیشه باید اسمی را انتخاب کرد که پر معنا .اصیل و  زیبا باشد .اسمهای من در آوری  و اسمهایی که از معنای آن اطلاع ندارید را انتخاب نکنید.حتی اسمهای ایرانی هم رایج است که از لحاظ ساختاری زیبا ولی از لحاظ معنا مناسب نیستند.مانند :نیما که به معنی نصفه است .ممکن است فرزندتان از اسمی که برایش انتخاب می کنید احساس ناراحتی  کند.در این سایت هم نام های اصیل فارسی وجود دارد .امیدوارم در آینده شاهد اسم های زیبایی باشیم.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
کاوه پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:25 ب.ظ

نیما با (نیمه=نصفه) فرق دارد عزیزم...اگر هم از ریشه‏ی نیم(نصف) بگیرید ممکن است معنی نرم یا دقیق یا منصف و عادل یا نعمت(دهنده یا گیرنده)بدهد نه نصفه‏نیمه!...تازه ممکن است از ریشه نار و در معنی عماد(ایستده و استوار و یااستوارکننده و یار) باشد!....ممکن است هم‏ریشه با نماز باشد و یا نُمودن و آشکار کردن ....معانی دیگر هم هست.

کلمه نیما همان کلمه ترکیبی نیما نیم است به معنی نصفا نصف .البته شما درست می گویید در صورتی ممکن است تغییر معنی بدهد که همراه کلمه نیما یک حرف اضافه بیاد مثل «نیما ور» به معنی نام آور.
اما من فکر کنم یک محقق بتونه جوابه درستو با دلیل بگه شاید هم حرفه شما درست باشه !

هیبت الله شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.haibat.blogsky.com

سلام خواهر گرامی و با درایت !
خیلی خرسند هستم ازینکه مثل شما انسان ها ی یافت می شود که به اسالت و فرهنک دیرینه و ۵۰۰۰ ساله خویش مفتخر است و به می بالد . ولی اهمیت و وضاحت این زبان فصیح و پویا دری یا فارسی دری نیز بدان می گویند درک کردید و دیگران را نیز به حفظ آن دعوت می نماید . امروزه هستند کسانیکه درسدد ازهم پاشی ویا کم زدن این زبان دیرنه و پر با ر پارسی دری به نوع می خواهند سدمه ی وارد کنند ولی خافل از اینکه این زبان نام ِآوران وعالمان دارد که امروز جهان به آن می بالد...
دوست عزیز من از ویبلاک خوب تان قدردانی می کنم و شما را به ادامه و تعقیب این مسیر ارزنده فرامی خوانم

حالا خواهر عزیز گرچند اسم به شخصیت فر بسیار تاًثر گذار است و نیم از شخصیت فرد اسمش است ولی حالا اسم من هیبت الله است ومن تقریبا تحصیلاتم را به این اسم به اتمام رسانیده ام . آیا می شود که اسم خودرا دراین سن بالا تغیر دهم یا غیر؟ اگر تغیر دهم پس این گذشته من چی میشود؟
درآِخر متن از احساس خوب و صادقانه شما نسبت به فرهنگ و زبان خود که استوار و با تعهد هستید گرامی داشت می دارم
اگر خواستی به ویبلاک من هم سر بزن .ومیل دلت اگر به تبادل ارتباط و لینک باشد مرا به اسم پنجره سبز وصل کن.
وسلام... موفق و سربلند باشید..

درود بر شما.من نمی تونم راه کار بدم که اسمتان را عوض کنید یا نه؟در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید اگر تغییر اسمتان در روند کاری شما تاثیر منفی ندارد و تصمیم دارید اسمتان را عوض کنید بهتر است اسمی پر معنا و اصیل انتخاب کنید تا ارزش این تغییر را داشته باشد.در ضمن به یاد داشته باشید ما برای آینده زندگی می کنیم نه گذشته! و تغییر اسم شما را به انسان دیگری تبدیل نمی کند و گذشته شما خراب نمی شود . این کار شما یک حرکت در راه فرهنگ ایران ماست و شنیدن این خبر می تواند تاثیر مثبتی برای مهم تلقی داشتن« نامی زیبا» در اطرافیانتان داشته باشد.
در نهایت از توجه و درک بالای شما سپاسگذارم ...

elyas یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:57 ب.ظ

fek nakonam entekhabe asami torki ham be farhank ma latme bezane .
zira tork ha nagsh asliro dar varhang irani bazi mikonan.

دوست عزیز کلمات «اصلی» و« برتری» و اینگونه کلمات جز تفرقه نتیجه ی دیگری نخواهد داشت.هر کدام از زبان های رایج در ایران چه ترک چه لر چه کرد و... همه باهم نقش مهم در فرهنگ ایرانی دارند ... ترکهای عزیز هم با انتخاب اسم های ترکی هیچ صدمه ای به فرهنگ ایران نمی زنند و بیشتر به ترویج آن کمک خواهند کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد