بیزی

زندگی آب روانیست روان می گذرد آنچه تدبیر منو توست همان می گذرد

بیزی

زندگی آب روانیست روان می گذرد آنچه تدبیر منو توست همان می گذرد

از بی فرهنگی تا کجا؟

جامعه ی بیمار انسان بیمار می آفریند.منظورم از انسان های خود نمایی است که تعدادشان یکی دوتا نیست جالب اینکه همین انسانها حتی اگر در کشور دیگری هم  زندگی کنند که سطح فرهنگی بالایی داشته باشد بازهم به رفتار خود ادامه می دهند و این فرهنگ غنی خود را به نسل بعد هم انتقال می دهند.واقعا طرز برخورد با این افراد مشکل است و گاهی بنده از فرط گمراهی به زمین زل می زنم و بعد از کمی تامل از خدا مدد می جویم.

این افراد چگونه هستند؟!

1.(بیرون رفتید ؛بسیار شلوغ است افراد زیادی در آن مکانی که هستید وجود دارند )=>وااااای وااای ووووییییی این دختررووو نگاش کن ببنین موهاش چه رنگیه. اهههههه اونو نگا کن انگار داره میره عرووسی .باهاااااااااااااااااا  اونو کناره ابروش نگین داره حتما جن....   واخ واخ واخ اونووو بگو اصلا مانتو نپوش....

این جور افراد بسیار حسود هستند و در خانواده هایی بزرگ شدند که به آنها اجازه ی این که آزاد باشند را ندادند و هیچ وقت نتوانستند به کارهایی که دوست دارند بپردازند در نتیجه سریع به خود اجازه می دهند درباره ی افراد بدون اینکه بشناسند قضاوت کنند ومعمولا این افراد دروغگوی خوبی هستند زیرا تنها از این راه می توانند کارهایی که دوست دارند را یواشکی انجام بدهند.

2.(جملاتی که این اشخاص زیاد بکار می برند)=>

آره دیگه ما نه سطح فرهنگی مون بالاست! 

همه ی دخترا خراب شدن فکر کنم فقط ما سالم موندیم!

مامانم اینا خیلی به من اجازه میدن همه کار بکنم دوستام  همشون بمن حسادت می کنند!

من نه اینکه خیلی خوشکلم همینطور که راه می رم برام خواستگار می یاد !

و...

افرادی که زیاد از خود تعریف می کنند و بعضی جملات را زیاد تکرار می کنند و همیشه این جملات معکوس هستند .وقتی میگه  فقط من پاکم یعنی یک وقت نفهمی من چیکار کردم!

3.(یک عدد bf دارید و یک دوست با فرهنگ!)

وایی این دوست پسرت هم که به من چشم داره می خواد با من دوست بشه!

این اشخاص معمولا کارهای زیادی(چشمک زدن و ...) می کنند که bf دوستاشونو از آن خود کنند حالا اگر پسره هم از نوع مرغوبش باشه نه نمی گه ، با این کار می خواهند به دوستانشان ثابت کنند که از او زیباتر و برتر هستند .بعضی از این دختر ها همیشه به دنبال پسرهای زشت می روند تا زیباییشون مشخص بشه !

4.(شما لباسی خریدید و با اشتیاق به دوستتان نشان می دهید)

قشنگه؟(سکوت) میگم قشنگه؟؟؟؟(طرف ابرو ها را بالا انداخته و به کالای خریده شده چشم دوخته )ای .حالا قشنگتر از این نبود؟اونجاش که اینجوریه

گاهی اوقات این افراد پس از دیدن کالای خریده شده بدون سخنی از آن محل متواری می شوند یا حرف را عوض می کنند.

این اشخاص هر چی هستند سالم نیستند!!!

 نصیحت به پدران و مادران:حبس کردن فرزندان خود به خصوص دختر ها در خانه،گشتن در وسایل شخصی فرزندتان،زیاد جویا شدن کارهای او،پشت سر دیگران به راحتی حرف زدن در حضور فرزندتان و... کارهایی است که بیشتر والدین با فرزندان خود می کنند و آنها را با رفتار خود بیمار می کنند .همیشه از نکات مثبت فرزندتان به خصوص در مقابل دوستانش تعریف کنید و مواظب باشید نکات مثبت دوستانش را مانند چکش بر سرش نکوبید.نباید کار هایی که خودمان نتوانستیم در نوجوانی و جوانی بکنیم ،اجازه ی آن را هم از فرزندان خود بگیرم .آزادی و نظارت غیر مستقیم  موجب رشد فکری فرزندانتان می شود .من حتی پدر و مادری را می شناسم که زدن موی اضافی بدن را کار بد کاره ها می دانند و به دخترشان هم اجازه نمی دهند خود را تمیز کند!! از این دختری که یک روز مادر می شود چه انتظاری می رود؟ به آنها یاد دهید همه را دوست داشته باشند . او را فقط راهنمایی کنید و به او بگویید  این راه غلط است و این راه درست حالا خودت راهت را انتخاب کن!

من بیشتر سخنم با دختر ها بود زیرا همه ی محدودیت ها برای دختر های ماست.امیدوارم به عمق مثال هایی که از این افراد زدم پی ببرید ،که رفتار غلط فرزندان شما را اینگونه و حتی بدتر می کند.گذشته ی خود را فراموش کنید و با دیدی نو با فرزندتان برخورد کنید و مشاوره خوب را قسمتی از زندگی خود قرار دهید.

نظرات 38 + ارسال نظر
جوتیک چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:42 ب.ظ http://www.gotic.coo.ir/

سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید
من نظرتونو الان دیدم و می خواستم بگم که حاضرم با شما تبادل لینک کنم حتی الان شما رو لینک کردم
لطفا منو با نام ؛ مجله اینترنتی جوتیک ؛ و با آدرس زیر لینک کنید
www.gotic.coo.ir
خیلی ممنونم ..

آرش چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:34 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

به نظر من که فرهنگ ما نیاز به یه خونه تکونی حسابی داره فقط داریم ادعا می کنیم که فرهنگ و تمدن چندین ساله داریم ولی واقعا به پوچی رسیدیم

یکی مثل همه چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ب.ظ http://ice-dream.blogsky.com

سلام.
خوندم.
خوب بود.
من سرطان سینتو کش رفتم.
با ذکر منبع.

رضا چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 ب.ظ http://ava86.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی داری
واقعا تربیت فرزند آنهم دختر خیلی سخت است اما در عین حال ساده است اگر والدین کمی تامل کنند و عقده های خود را در فرزندان خودشان خالی نکنند متاسفانه مردم از دین اسلام و سایر ادیان الهی فقط مطالبی را عرفا یادگرفته و عمل می کنند اسلام واقعی آن نیست که تبلیغ می کنند

به من هم سر بزن اگه خواستی بیشتر باهم صحبت کنیم و آشنا شویم

کامران چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ب.ظ http://www.fun.blogsky.com

سلام
بسیار بسیار تارنمای وزین و زیبایی دارید بطوری که بنده را شدیدن تحت تاثیر قرار داد .
خواستم شما را لینک کنم ولی عنوان مناسبی برای لینک شما پیدا نکردم و فکر کردم بهترین کار همفکری با شماست ... پس منت بگذارید و اسم انتخابیتان را در نظرات وبلاگم یا به پست الکترونیکیم بفرستید .
در ضمن اگر لطف کنید و ای دی خود را نیز در یاهو بدیهید تا با هم بصورت زنده گفتمان کنیم زیرا علاقه وافری به طرز فکر شم پیدا کرده ام .
منتظر جواب شما هستم
کامرن

صفا چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 ب.ظ http://safa-proxy.blogsky.com

نوشته زیبایی بود. موفق باشید

Hamid چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ب.ظ http://downloadha1.blogsky.com/

سلام . وبلاگ خوبی داری . راستیتش از این چیزایی که نوشتی زیاد سر در نیاوردم . چون زیاد اهل جامعه و فرهنگ اینا نیستم . ولی سعی میکنم یه چند باری بخونم تا شاید منم بالاخره چیزی فهمیدم
اگه قابل بدونید با هم دیگه تبادل لینک کنیم . من شما رو به عنوان ژاله در وبلاگ لینک کردم . در صورت سلاح دید ما رو با عنوان تفریح و سرگرمی لینک بفرمایید .
ممنون

آریانا چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:37 ب.ظ http://Areiana.Blogsky.com

هوالحق
سلام
تقریبا با نظراتت موافقم
ولی همیشه قانون لازمه و آزادی در چارچوب قانون باعث پیشرفت می شه
یا حق!!

آزاد چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:39 ب.ظ http://chert.blogsky.com

مطلب جالبی داشتید. اما باید نگاه جامعه رو هم بررسی کنید. جامعه چگونه نگاه کرده و چگونه نگاه خواهد کرد!
چگونه می شه برخی از فرهنگها رو اصلاح و یا در مورد نگهداریش تلاش کرد.
در مورد موضع اولتون، خودتون با برخی از تغییر فرهنگها مثل پوشیدن مانتو کوتاه و .... موافقید؟

وقتی می گوییم فرهنگ یعنی فرهنگ یک جامعه و فرهنگ یک جامعه از افرادی تشکیل می شود که هر کدام دارای خانواده ای هستند با تبلیغ و آموزش صحیح باید به خانواده ها رفتارهای صحیح را آموزش داد.
در رابطه با سوالتون نظر شخصی من اینه که هر کسی باید هر طور که دوست داره بگرده چون در جامعه ی ما محدودیت هایی وجود دارد باید با جامعه سازگار شد .ولی مقصود من این نبود که کی باید چطور بگرده مقصود من این است باید یاد بگیریم که براحتی بر اساس ظاهر برای دیگران نسخه تجویز نکنیم.

کوچر چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:50 ب.ظ http://jewanan.blogsky.com

وب خوب داری تشکر از مطالیبت که حتمن باید بخوانم اگر دوست داشتی برای ما هم نیز مطالبی سیاسی بفرست ما در خدمتیم و اگر دوست داشته باشین می تونیم با هم مبادله لینک داشته باشیم من شمارا لینک میکنم و شما هم نیز این کاررا بکیند . موفق سربلند باشی .

کودک ما پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:02 ق.ظ http://ourbaby.blogsky.com

سلام ژاله عزیز!
نکته ی مهمیه! من واقعاً ممنون خانواده م هستم که در دوران نوجوانی و جوانی بهم اعتماد کردن... و خوشحالم که از اعتمادشون سوء استفاده نکردم!
وای ی ی ی خدایا برای تربیت کودکمون کمکمون کن! خیلی کار سختیه! راستی ژاله جان اون مطلبی که خوندی اون موقع نصفه بود. الآن کاملش کردم، ببخشید!

داش آکـُل پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ق.ظ http://dashakol.blogsky.com/

سلام و درود
بلاگ جالبی بود
تا حد قابل ملاحظه ای حقایق رو گفته بودین منتهای موارد در برخی جاها بیشتر از حد معمول اغراق کرده بودین
نمیدنم شاید دلیلش این بوده که من زیاد در جمع خانومها باهم حضور نداشتم ولی خب بیخبر هم نبودم و بعضی از همین مواردی که گفتین رو دیدم و برام آشناست
از این بلاگهای جتماعی خوشم میاد میتونین بازم خبرم کنین هرموقع بلاگ نوشتین
رخصت
داش آکل

Zeus پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:18 ق.ظ http://pakzad.blogsky.com

من بالشخصه به این نوع نگرش در جوانان یعنی پرداختن به تحلیل محیط زندگی اجتماعی به دیده تحسین نگاه می کنم . نیازی نیست جوان و نوجوان را نصیحت کنیم ، باید به او فرصت بدهیم و کمک کنیم تا با اتکاء به روشن بینی ذاتی اش ، شیوه زیستن را بیاموزد و ادراک کند .
این مثل آنتی پاد او را در مقابل جنبه های منفی واکسینه می کند . بدی در همه جای دنیا یک رنگ و نشان دارد ، یعنی همه جا بد را بد می دانند .
برای شما آرزو می کنم در مسیر این کنکاش ذهنی و شناخت از جهان اطراف و افراد پیرامون خویش به موفقیت لازم برسید.

علی پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:22 ق.ظ http://kolahzard.blogsky.com

بسیار زیبا
هر چند روی بعضی قسمتهاش نظر دارم
اما گرفتار بعضیاش شدم
الآن دارم از بی خوابی می میرم
باشه یه فرصت دیگه

کامران پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:46 ق.ظ http://www.fun.blogsky.com

سلام
بنده شما رو لینک کردم .
ولی چون مطالب وبلاگ بنده زیاد با وبلاگ شما ارتباطی ندارد و بیشتر برای افراد عامه است تا فرهیخته بهتر است شما بنده رو لینک نکنید .
منتظر ایمیل شما هستم چون هنوز چیزی برای من روی ایمیلم نیامده
به امید دیدار

پاییز برگ ریزان پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:19 ق.ظ http://azi.blogsky.com

سلام
استفاده بردم

تمنا پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ق.ظ http://tamannayeaftab.blogsky.com

سلام مطلب خوبی بود من هم با این موافقم که به جای چهار چشمی پائیدن بچه ها خوب و بد رو بهشون یاد داد البته این موضوع فقط مخصوص دخترا نیست

پونی خانوم پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:22 ق.ظ http://poni.blogsky.com

4 5 تا دوست با این مشخصات دارم
هزار ماشااله روشون هم که رو نیست سنگ پای قزوینه

سپینا پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 ق.ظ

جالب بود
نمی دونم
تا حدی با شما موافقم

آرمین پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ب.ظ http://1313.blogsky.com

خوب

امیر پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:47 ب.ظ http://www.khodekhodam.blogsky.com/, www.namotanahi.blogfa.com

سلام
مطلب نسبتا خوبی بود. قطعا خیلی از کسانی که در مورد یک کار خودشون هی تعریف می کنند تو اون کار با خودشون مشکل دارند. البته از نظر من مشکلات جامعه امروز ما خیلی بیشتر و عمیقتر از اینهاست.

رحیم قاسم زاده پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:50 ب.ظ http://rahimghassemzadeh.blogfa.com

سلام
ژاله عزیز خوشحالم که کسی مثل شما وبلاگم رو خونده.
مطلبت خوب و به جا بود ولی جا داره بیشتر روش صحبت بشه و علت اصلی و ریشه ای اون و بعد هم راه حل و چاره برطرف کردنش پیدا بشه.
من دو تا وبلاگ دارم اولی در مورد مباحث و موضوعات فرهنگی نوشته میشه اتفاقا دغدغه اصلی من هم همین موضوعات هستند.
وبلاگ دومی که شما لطف کردی خوندی یه وبلاگ سیاسیه به اسم آحمدی نژاد یا خاتمی؟
البته اونجا هم دلم نمی خواد سیاسی سیاسی بشه بیشتر دوست دارم نوع نگاه مردم به انتخابشون عوض بشه و...
اگه دوست داشتی دوست دارم بیشتر تو وبلاگ اولی باهات هم صحبت بشم.
با عرض معذرت الان خیلی عجله دارم نمیتونم زیاد بنویسم بعدا مفصل بحث می کینم.
موفق باشی
www.rahimghassemzadeh.blogfa.com
www.ahmadinejadyakhatami.blogsky.com

محصصی پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:56 ب.ظ http://democracy-ir.blogfa.com/

سلام ژاله خانوم عزیز
با شما کاملا موافقم
مسلما اینگونه افراد از نظر روحی و روانی در وضعیت سلامت قرار ندارند و به عقده ها و کمبودها یی مبتلا شده اند که همین عامل باعث میشودحس خبیث و شیطانی حسادت در درونشان شعله ور گردد
و این بد ترین حسی است که شیطان هم گرفتار آن گشت و از درگاه ایزد پاک رانده شد
پیروز و شاد باشی
یاهو

من تنها پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:57 ب.ظ http://mane-tanha.blogsky.com

سلام
ممنونم از اینکه وبم رو برا دیدن انتخاب کردین
مطلب جالبی بود ، ما مصداق بارز فرهنگ برهنگی هستیم
موفق باشین

فرهاد پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:21 ب.ظ http://yadeayam.blogsky.com

سلام

البته از این نوع آدمها تو پسرها هم کم نیست! ولی برای درمان اینها چه میشه کرد؟
پیشگیری برای نسل آینده خوبه، اما واقعا برای مریضهای فعلی نمیشه کاری کرد؟!!!

بله در پسر ها هم هست ولی من زیاد با پسر ها برخورد نداشتم که بتونم با مثال درباره ی اونها صحبت کنم.بهترین راه حل همینطور که گفته بودم اینکه یاد بگیریم خودمونو تغییر بدیم .کسی جز یک مشاوره خوب نمیتونه به ما کمک کنه که رفتار های صحیح را یاد بگیریم و در زندگی خود به کار ببریم.دلیل اینکه زیاد کلمه مشاوره را بکار میبرم به خاطر اینه که بعضی ها فکر میکنند فقط دیوونه ها به مشاوره میروند ولی درواقع اینطور نیست مشاوره میتونه از به وجود امدن مشکلات جلوگیری کنه.

کوچر پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:13 ب.ظ http://jewanan.blogsky.com

با سلام شما ما را به اسم جوانان کرمانشاه لینک کنید خوشحال میشم با تشکر ما شمارا لینک کردیم .به درود

مسعود محمدی پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:27 ب.ظ http://mmuhammadi.blogsky.com

درود

علاقه و پشت کارت قابل تحسین است

برایت روزهای خوش و بختوری ارزومندم

کهنه معلم ارومیه

metal پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:39 ب.ظ http://www.v-metal.blgsky.com

با سلام خدمت ژاله خانم محترم
من مطلبتون رو خواندم مطلب خوب و جالبی بود ولی ما در کشوری زندگی می کنیم که در فقر فرهنگ به سر می برد اگر شما تارخ رو مرور کنید متوجه می شوید که این مسئله از وقتی که اسلام عزیز پاشو در کشور ما گذاشت ما با این مشکل روبرو شدیم

miti پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ب.ظ http://miti.blogsky.com/

بی فرهنگی؟؟؟

ببخشید که این حرفو میزنم، ولی انگار شما تعریف درستی از فرهنگ ندارید....

چیزی به نام بی فرهنگی وجود نداره... هرانچه که هست اسمش فرهنگه.

اگه این بی فرهنگی یه !! پس فرهنگ چییه؟؟؟ با چی داریم مقایسه میکنیم؟؟؟

باید تغیر کرد.... تا فرهنگ هم تغیر کنه ، نه اینکه، منتظر بمونیم تا با تغیر فرهنگ ما هم تغیر کنیم!
از خودمون شروع کنیم و از همین الان تغیر کنیم.

عزیزم فرهنگ یعنی علم و دانش،سنت و آداب و رسوم یک جامعه که در طول سال های زیادی شکل می گیره ولی این آداب و رسوم همیشه درست نیست.کلمه ی بی فرهنگ یعنی فرهنگ نادرست .فرهنگ ما ایرانی ها شاید هزاران سال پیش خوب بوده و هر چه اکنون میتوانیم به آن افتخار کنیم و ببالیم مربوط به زمان های بسیار دور است .ولی من بین مردم زندگی می کنم و می بینم سراسر زندگی مردم ما پر از خرافات و عقاید پوچ و بی معنی است .و سخن آخر شما ،سخن من است که باید خود را تغییر دهیم.

سورتمه جمعه 3 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:11 ق.ظ http://soortmeh.blogsky.com

سلام . اینکه انسان بخواهد نقش معلمهای اخلاق را در جامعه بازی کند وقتش را تلف می کند . فروید بحثی دارد بنام ضمیر ناخودآگاه . تمامی رفتارها ی انسان بسته به شرایط اجتماعی که دارند تحت تاثیر این ضمیر ناخودآگاه پرورش می یابد و در اکثر موارد طبق یک اصل روانشناسی نقشی در تعلیم و تربیت خود ندارند.

چرا وقتی یک نفر در مورد یک معضل و یا آسیب اجتماعی صحبت می کند ،مارک معلم اخلاق به او می زنید؟من نمی دانم شما رشته روانشناسی خواندید و یا یک یا دو کتاب اتفاقی درباره ی فروید خواندید ؟ اگر از روانشناسی امروز اطلاعی داشته باشید بعضی از تئوری های فروید از جمله عقده ی اودیپ رد شده است و اگر نظریه ی فروید را بیشتر مطالعه کرده باشید حتما متوجه می شوید که شکل گیری « اید » و « ایگو » و « سوپرایگو » در ایجاد شخصیت تحت تاثیر شرایط اجتماعی به وجود می آیند نه اینکه ضمیر ناخودآگاه و فرآیند این سه بعد شخصیتی ،شرایط اجتماعی را برای فرد ایجاد می کند .در ضمن ضمیر ناخودآگاه ابتدا تحت تاثیر نهاد با کودک متولد می شود حال این ضمیر مانند یک کودک عمل می کند، احساسات و عواطف و تفکر فرد طبق نظریه روانشناسان جدید تحت تاثیر محیط به خصوص خانواده قرار گرفته و ضمیر ناخودآگاه را می سازد.برای مثال: مثلا اگر کودکی در 5سالگی در تاریکی ،حادثه ای برایش رخ داده باشد ممکن است تا سنین بزرگسالی از تاریکی هراس داشته باشد .بنا براین این ترس تحت تاثیر محیط در ضمیر ناخودآگاه کودک بایگانی میشود واگر فرد درمان نشود تا آخر عمر با اوست.

کامران جمعه 3 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.fun.blogsky.com

سلام
حل که در این امر مصر هستید لطف نمایید و بنده را با نام ( سرگرمی ) لینک بفرمایید.
با تشکر
کامران

سورتمه جمعه 3 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:47 ب.ظ http://soortmeh.blogsky.com

سلام مجدد . اول اینکه ادعایی در خصوص روانشناسی و شناخت فروید ندارم و فقط نظرم را عنوان کردم . دوم اینکه موضوع تعلیم و تربیت و تاثیر شرایط اجتماعی بر رفتارهای انسان و ضمیر ناخودآگاه بسیار فراتر از قلمرو زمانی و مکانی یک نسل است . آداب و رسوم و فرهنگ و تعلیم و تربیت از بدو پیدایش انسان بر او تاثیر داشته نه در یک فاصله زمانی ۵۰ یا ۱۰۰ ساله و یا یک نسل . بحث فرهنگ و بی فرهنگی بحثی است فراتر از قلمرو زندگی یک نسل . با تشکر

خاتون شنبه 4 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ق.ظ http://khatoon.blogsky.com

سلام ژاله جون :
ممنون که به وبلاگ من اومدی .
ببین عزیز من این حرفت رو قبول دارم که نسبت به خیلی موراد بی فرهنگ هستیم ولی با این حرفتون که گفته بودید باید بچه ها رو آزاد گذاشت موافق نیستم (البته ببخشید که این طور رک می گم ) می دونید چرا؟ چون نوجوانی که تا به این سن رسیده همش سرش تو کتاب و درس بوده و حالا می خواد وارد اجتماع بشه اون هم اجتماع گرگ زده ی حالا ، حتما احتیاج به راهنما و دوستی دارد که اون رو راهنمایی کنه و چه کسی بهتر از پدر و مادر هر کس می تونه این نقش رو ایفا کنه .
ما باید در کنار فرهنگ رسانی با بچه های خود دوست باشیم تا اون بتونه به راحتی مسائل و مشکلاتش رو برامون بیان کنه و راهنمایی های لازم رو بهش بگیم .
از آشنایی با وبلاگتون خوشنود شدم ، به امید دیدار مجدد .
موفق باشید.

عزیزم شما منظور من رو به خوبی نفهمیدید من هم نگفتم راهنمایی نکنید گفتم راهنمایی و نظارت غیر مستقیم.حتما باید با فرزندتان رابطه ی دوستی داشته باشید ولی کسی که به تربیت خود ایمان دارد فرزند خود را هم آزاد می گذارد ، اگر شما با وجود راهنمایی هایی که به فرزند خود کردید از این که وارد جامعه بشود بترسید پس به تربیت خود هم شک دارید .یک سری رفتارها هستند که ممکنه از نظر ما کمک باشه ولی درواقع رفتارهای فرزندتان را به انحراف می کشاند .مثال زدم چه کارهایی صحیح نیست !چون بالاخره این فرزند باید وارد جامعه بشود و اگر شما به خاطر ترستان از حضور او در اجتماع جلوگیری کنید او شخصیتی مریض پیدا می کند.اگر دختر باشد سریع با دانشگاه رفتن یا ازدواج کردن خود را از دست شما نجات می دهد .

آذر و سید شنبه 4 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:56 ب.ظ http://www.avareyetanha.blogsky.com

سلام
مطلبتون جالب بود ولی اینکه که معتقدین که هر کس هر طور که دوست داره باید تو جامعه بگرده از نظر من غلطه...

ولی با این موافقم که همیشه از ظاهر آدما در موردشون قضاوت نکنیم.... خیلی کار اشتباهیه .من تجربه اش کردم.

در کشور های پیشرفته هر کسی هر جور دوست داره می گرده یکی دلش خواست روسری میزنه کسی هم دلش نخواست نمیزنه .در کشور ما هم کسی که روسری و مانتو میپوشه داره حقوقو رعایت می کنه ولی متاسفانه برای اون هم محدودیت وجود داره .فراموش نکنید هر کسی باید با عقاید خود زندگی کنه .محدودیت اجباری اصلا درست نیست.

آرش دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:01 ق.ظ http://pichpichi.blogsky.com/

سلام
ممنونم
مطالب خیلی مفیدن
با تبادل لینک موافقی؟

حامد سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ب.ظ http://faleghahve.blogsky.com

سلام
از اینکه با نظر قشنگت بهم دلگرمی دادی ممنونم
وبلاگ فوق العاده ای داری . بهت تبریک می گم و امیدوارم تو ادامه نوشتن وبلاگت موفق تر عمل کنی
باز هم بهم سر بزن و من رو خوشحال کن
در ضمن وبلاگ جالبت رو لینک کردم

ارش پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:10 ق.ظ http://pichpichi.blogsky.com/

سلام
ممنونم
به اسم پیچ پیچی لینک بدین

رضا راستی پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:20 ب.ظ http://reza-rasti.blogsky.com/

سلام
نوشته ات را تا آخر خوندم نمی دونم چی بگم از این حرفها خیلی زده شد متاسفانه تاثیر چندانی نداشته ایراد بزرگ در سیستم آموزش و پرورش ماست .
از جمله اول شما هم خیلی خوشم آمد دوباره میذارمش:
جامعه ی بیمار انسان بیمار می آفریند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد