X
تبلیغات
امپراطوران آنلاین

ژاله

درمان بیش فعالی

بیش فعالی( ADHD  )یک اختلال ذهنی است که اولین نشانه ی آن تمرکز نداشتن است.در ادامه به راهکارهای مفید در جهت بهبودی بیماری بیش فعالی می پردازیم.

 

بیش فعالی

 

بچه ها از اینکه در کلاس می نشینند زجر می کشند.آنها باید به نوعی انرژی خود را تخلیه کنند ؛ قبل از شروع کلاس از فرزند خود بخواهید 5 بار در حیاط مدرسه بدود.

وقتی از مدرسه به خانه می آید ،اجازه بدهید به بیرون برود و بازی کند.

پس از مدرسه به آنها غذاهای پروتئین دار بدهید.

خوراکی هایی که قند بالا دارند مثل نوشابه،کیک و شیرینی،کربوهیدرات ها مثل :چیپس برای آنها مضر است.

در مدرسه یا بعد از مدرسه برای آنها برنامه ای بریزید ؛برنامه ی آنها باید شامل فعالیت هایی باشد که روی عضلات بدن آنها تاثیر بگذارد مثل:پریدن.

سعی کنید فعالیت های فرزندتان در هوای آزاد باشد، همراه با آنان به پارک بروید و ناهار را در آنجا میل کنید.تحقیقات یکی از دانشگاه های محیط زیست آمریکا درباره ی تاثیرات فضای سبز بر روی رفتار انسان است.وقت گذراندن در طبیعت بیماری بیش فعالی را بهبود می بخشد. هر چه محیط دل بازتر باشد در بهبودی بیش فعالی موثرتر است.به عبارت دیگر فعالیت در یک پارک خیلی بهتر از ورزشگاه است .

ورزش هایی که در بهبودی بیش فعالی موثرند و باید انرژی زیادی را مصرف کرد ،

شامل :بسکتبال ،فوتبال، دویدن، تنیس، کاراته، دوچرخه سواری و شنا.

ورزش هایی مثل:بیسبال ، والیبال ، وزنه برداری و بولینگ ،ورزش هایی هستند که زیاد می ایستند و نه تنها نفع نمی رسانند بلکه سخت هم هستند .


بازی های کامپیوتری و تلویزیون

 

عصر ها و شب ها آنها را در مقابل بازی های کامپیوتری و تلویزیون رها نکنید . اجازه ندهید تمام طول شب بیدار باشند تلویزیون نگاه کنند یا بازی های کامپیوتری انجام دهند و روز را خواب باشند.استفاده از آن را به نیم ساعت در روز محدود کنید.


فواید ورزش


فعالیت زیاد جریان خون را در مغز افزایش می دهد و باعث کاهش اضطراب و عصبانیت

می شود.

ورزش کمک می کند وزن متعادلی داشته باشید و از سلامتی کامل برخوردار شوید.

فعالیت های ورزشی موجب انتشار آندورفین در مغز می شود بنابراین احساس نشاط و آرامش می کنید.

مرتب ورزش کردن موجب رشد ذهنی می شود.

بچه های بیش فعال بیشتر از بچه هایی که بیش فعال نیستند از ورزش سود می برند.زیرا تلاش آنها را کاهش می دهد و می توانند حرکات خود را کنترل کنند،البته نباید انتظار داشته باشید ورزش خیلی سریع نتیجه بدهد.میزان تغییرات به کثرت،بقاء و تکرار ورزش بستگی دارد.

تحقیقاتی روی بچه های بیش فعال سنین بین 5تا 12 سال ،که در 5 روز هفته ،40دقیقه ورزش فشرده انجام می دادند ،صورت گرفت.رفتار این بچه ها در طول 6 هفته بهبود پیدا کرده بود.این مطالعات این مفهوم را می رساند که فعالیت زیاد انرژی اضافه را خارج ساخته و آنها کمتر اذیت می شوند.

پس سعی کنید برنامه ای که برای فرزندتان آماده می کنید ،وقت آنها را کاملا پر کند؛خصوصا در روزهای تعطیل بچه ها کاری ندارند که انجام بدهند بنابراین از دیوار بالا می روند.پس آنها را به پارک یا منطقه ای از شهر که تقریبا بیابانی باشد ببرید تا انرژی خود را خالی کنند.


 

داروها

درمان بیش فعالی، بدون دارو را امتحان کنید .با برنامه ریزی درست بدون دارو به موفقیت دائمی دست پیدا کنید .



 

لینک های مرتبط: