بیزی

زندگی آب روانیست روان می گذرد آنچه تدبیر منو توست همان می گذرد

بیزی

زندگی آب روانیست روان می گذرد آنچه تدبیر منو توست همان می گذرد

روانشناسی بدن، دست و چهره(زبان بدن)

 قسمت اول 

 

من این مطلب رو از کتاب«چگونه با زبان بدن حرف میزنیم » مولفان:آلن و باربارا پیس  ترجمه:آذر محمودی ،محسن جده دوستان ،انتخاب کردم  .با خواندن این کتاب روابط خود با دیگران را بهبود بخشید.

 

باور نکردنی نیست اما حقیقت دارد:کلمات در ارتباط بین انسان ها نقش چندان زیادی ندارند بلکه این حرکات بدن و دست و صورت هستند که اطلاعات بیشتری را انتقال میدهند.حتی گاهی اوقات کلماتی را به کار میبریم که با حرکتمان منطبق نیستند.

 

 

له کردن انگشتان حین دست دادن از خصوصیات مردان عصبی است.متاسفانه در این مورد به جز بد و بیراه گفتن و یا یک مشت جانانه به بینی طرف حواله کردن،هیچ گونه روش مقابه ای وجود ندارد.


زبان بدن

مالیدن چشم ها

 

آدم عاقل می گوید:«بدی را نبین!» و دست هایش را روی چشم ها میگذارد .با این حرکت تلاش می کند،نیرنگ،دروغ یا بد گمانی را بپوشاند یا حداقل مجبور نباشد به ک*سی که دروغ میگوید نگاه کند.مردان معمولا چشمانشان را با فشار می مالند و به خصوص وقتی دروغ بزرگ باشدُاغلب رویشان را هم بر میگردانند و چشم به زمین میدوزند.زنان به نرمی زیر چشمانشان را می مالند ،زیرا اینطور تربیت شده اند که از حرکات شدید پرهیز کنند و دیگر برای این که آرایششان خراب نشود.

 

زبان بدن2


اگر انگشت اشاره به سمت بالا و شست چانه را نگه داشته باشد ،شنونده نسبت به سخنران یا صحبت های او دیدی منفی یا انتقادی دارد .

 


 

دست کشیدن بر سر و ضربه زدن بر سر یا پیشانی خود

وقتی که فرد گردنش را می مالد،طوری که انگار درد میکند،حرکت کشیدن یقه به شکل دیگری ظاهر میگردد.ک*سی که در هنگام  دروغگویی چنین حرکتی را انجام میدهد،معمولا نگاه خود را نیز میدزدد و به زمین خیره میشود.این حرکت ممکن است نشانه بی تفاوتی یا خشم باشد؛در اینجور موارد، ابتدا دست یک ضربه به گردن میزند و بعد شروع به مالیدن آن میکند.

 

 

فرض کنید از همکارتان خواستید در زمان مشخصی کار به خصوصی را انجام دهد،ولی او فراموش کرده است .وقتی در این مورد از او سوال کنید،با دست بر پیشانی، سر یا گردنش ضربه ای میزند و فراموش کاریش را اینگونه نشان می دهد .او با این ضربه خود را به طور سمبولیک تنبیه میکند.ضرببه زدن به سر عموما نشانه ای فراموش کاری است.روش ضربه زدن شخص فراموش کار اطلاعات بیشتری را در این مورد که وی در آن لحظه چه احساسی دارد ،می دهد.

وقتی فرد به پیشانی خود میزند یعنی این که او زیاد متاثر نشده است،اما اگر به گردن خود ضربه بزند نشان میدهد که واقعا متاسف است.ک*سانی که در اینجور موارد گردنشان را می مالند، افرادی هستند که به منفی بافی و انتقاد تمایل دارند.در حالی که ک*سانی که پیشانی خود را بدون این که بخواهند کلامی بر زبان آورند که اشتباه کرده اند ،میمالند،افرادی عموما خوش مشرب و معاشرتی هستند.

 

نظرات 6 + ارسال نظر
رزا چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 ق.ظ http://www.zendegiesadeyeman.blogsky.com

سلام گلم
چشات باحال می بینه
بذار یه گشت و گذاری این جا بکنم
بازم بیای خوشحال می شم

حامد پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:56 ب.ظ http://www.planetarium.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید.یه سر به وبلاگم بزن ضرر نمیکنی .جشنواره ی دیوانه وار هر کلیک 60 تومان درآمدی برای وبلاگها و وب سایتهای شما
برای ثبت نام در این سایت تبلیغاتی فقط لازم است پس از ورود به وبلاگ روی اولین تبلیغ وبلاگ که مطعلق به سایت بوده {جشنواره ی دیوانه وار وب مسترها هر کلیک 60 تومان}
را نشان میدهد کلیک کرده تا به وب سایت وصل شوید

مهدی جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ب.ظ

با سلام
خیلی جالب بود .قسمت دوم این مطلب رو در صورت امکان می خوام

به زودی قسمت سوم هم میزارم.ممنون از توجه شما.

من یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:32 ب.ظ http://sheevadiaries.blogfa.com

از مطلب شما راجع به زبان بدن با تصاویرش خیلی خیلی متشکرم الان چندین ساعته برای تحقیقم دنبال چنین نگارشی از زبان بدن با تصاویر بودم که سایت شما راحتم کرد! با اجازه تان با ذکر منبع از مطالبتون استفاده کردم. خدا خیرتان دهد.

حمید سیفی دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:22 ب.ظ http://www.delneveshte89.blogfa.com

سلام مطالبتون جالب بود ولی یه مقدار کوچه بازاریه من چون در این مورد تحقیقات زیادی داشتم دوستانه ازتون میخوام که مشاوره ندین البته من چون شغلم و رشته نحصیلیم تا حدی مربوط به این مطالبه یه مقدار شاید زیاد حساسم ولی بازم تشکر میکنم اگه..................... امیدوارم ناراحت نشین

دوست عزیز خوشحالم که درابتدای مطلب تاکید کردم که کل مطلب از یه کتابه که اسمش هم نوشتم در ضمن اصطلاح کوچه بازار در اینجا کاربردی ندارد

جواد جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:40 ب.ظ

خوب بود

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد